E-invoicing is no longer the future – it’s the present! With evolving regulations and increasing digitalization, businesses must adapt to stay compliant and efficient.
But what does this mean for you?
Vereenvoudig je administratie en financiële opvolging met digitale totaaloplossingen, volledig op maat van de retailsector. Zo win je aanzienlijk aan tijd, optimaliseer je de kostenefficiëntie en verbeter je de samenwerking.
Het handmatige verwerken van alle administratie, communicatie en documentbeheer vergt aanzienlijke tijd en geld. Door te investeren in digitalisering ervaar je onmiddellijk een boost in efficiëntie en productiviteit en krijg je meer tijd vrij om te concentreren op wat echt telt. Arco integreert al haar oplossingen met jouw bestaande software en systemen, waardoor je geen grote investeringen in infrastructuur hoeft te doen.
Vanaf 2026 wordt e-facturatie de nieuwe digitale realiteit voor veel Belgische bedrijven. Als pionier in e-facturatie staat Arco garant voor een soepele overstap en vlotte activatie. Bovendien zijn we een gecertificeerd Peppol Access Point waardoor je direct toegang krijgt tot een breed netwerk van partners.
Zelfs in dit digitale tijdperk speelt papieren facturatie nog een belangrijke rol, wat de kans op menselijke fouten of verlies vergroot. Als jouw vaste leveranciers de overstap naar digitale en e-facturatie nog niet hebben gemaakt, staat Arco klaar om te assisteren bij het opstellen van een strategie en actieplan, zodat ook zij naadloos kunnen overschakelen naar een digitale aanpak.
Alle facturen worden automatisch gescand en verwerkt met minimale handmatige tussenkomst. Dankzij flexibele workflows komt elke factuur bij de juiste dienst of persoon terecht en worden alle gegevens rechtstreeks geïntegreerd in het bestaande boekhoudsysteem. Zo verlaag je het risico op menselijke fouten en worden facturen snel goedgekeurd en betaald.
Wanneer je overstap van papieren naar digitale documentatie, zorg je ervoor dat alle informatie en documenten makkelijk toegankelijk zijn voor al je leveranciers, klanten en winkelpunten toegankelijk is. Hierdoor kan je snel en eenvoudig talloze documenten, bestellingen, contracten en facturen met elkaar delen. Zo kan je vlotter samenwerken, sneller reageren en efficiënter werken.
De retailsector wordt dagelijks basis geconfronteerd met een grote hoeveelheid documenten, waaronder inkoopfacturen, verkoopfacturen, contracten… Arco assisteert je met het ontwikkelen van automatische workflows zodat alle documentbeheer, interne processen en communicatie wordt gestroomlijnd. Zo ga je van complex naar heerlijk eenvoudig en komt er opeens veel tijd vrij.
Dankzij artificiële intelligentie kan je grote hoeveelheden inkomende documenten automatisch sorteren op basis van inhoud, structuur of andere relevante criteria. Zo kan je grote documentvolumes snel en nauwkeurig organiseren of in automatische workflows integreren.
Met OCR-technologie kan je enorm veel tijd besparen doordat gegevens automatisch worden gescand en herkend. Zo kan je factuur- en klantgegevens, datum, tijd, klant- en dossiernummers digitaal laten vastleggen zonder dat handmatig te hoeven doen. Deze technologie maakt het mogelijk om veel efficiënter en nauwkeuriger te werken werken.
Dankzij duurzame partnerships met toonaangevende softwarebedrijven kan Arco een naadloze integratie met al je bestaande systemen garanderen zodat je ze moeiteloos kan blijven gebruiken. Arco ontzorgt met een vlotte implementatie, snelle activatie en toegankelijke training voor alle medewerkers.
Met meer dan 30 jaar ervaring begrijpt Arco de unieke uitdagingen van de retailsector. Onze oplossingen worden volledig op maat ontwikkeld om aan de behoeften van retailers te voldoen. Dankzij onze diepgaande kennis en ervaring kunnen we relevante oplossingen aanbieden die elke werkdag vlotter doen verlopen.